Legutóbb frissítve: 2023. február 24.
Megmutatjuk, mik a valódi független életbiztosítási tanácsadás ismérvei, és milyen előnyökkel jár, ha igénybe vesz egy ilyen díjmentes szolgáltatást.

Bizonyára mindenki átélte már a következő történetet: a munkaidő közepén, a legrosszabbkor csörög a telefon, a kijelzőn egy ismeretlen szám jelenik meg, majd miután felvesszük a telefont, egy biztosítási ügynök megnyerő hangon kínálja életünk „kihagyhatatlan” biztosítását.

Természetes, hogy mindenkit zavarnak az ilyen jellegű megkeresések, hiszen az olyan bizalmas dolgokat, mint a személyes pénzügyei vagy az egészségi állapota, senki sem beszéli meg szívesen ismeretlenekkel – pláne telefonon. Amellett, hogy ez a módszer nem nevezhető hatékonynak, általában még bizalmatlanságot is ébreszt az emberek többségében.

Részben ennek köszönhető, hogy számos sztereotípia alakult ki a biztosítási ügynökökkel és a munkájukkal szemben. Azonban hiba lenne mindenkit egy kalap alá venni, hiszen a független tanácsadók teljesen más módszerekkel dolgoznak, és munkájuk során folyamatosan figyelemmel kísérik ügyfeleik igényeit.

Általában független tanácsadás keretében találkozhatunk velük (személyesen vagy online), ahol az egyedi igényeinknek megfelelő biztosítási termékek felkutatásában válnak a saját és családjuk biztonságáért aggódó ügyfeleik segítségére.

De hogy képzeljünk el egy biztosítási tanácsadást? Hogyan bizonyosodhatunk meg arról, hogy tényleg független tanácsadóval van-e dolgunk? Miért érdemes független biztosítási szakértő segítségét kérni? Hogyan zajlik a szerződéskötés, és mit kell tartalmaznia a szerződésnek?

Az ilyen és ehhez hasonló kérdések nem hiába merülnek fel bennünk, hiszen rengeteg tévhit és helytelen információ található erről a weben. Ebben a cikkben hiteles információkat találunk a témában, mielőtt azonban elmerülünk a független tanácsadás rejtelmeiben, nézzük meg, hogy ki jogosult arra, hogy magát a független tanácsadó megnevezéssel illethesse, milyen termékeket ajánlhat nekünk, és ezt milyen módon teheti meg.

Kit nevezünk független pénzügyi tanácsadónak?

Biztosításközvetítőt keresve az egyik első dolog, ami szembetűnik, hogy az ebben segítő szakemberekre rögtön több elnevezést is használnak a fellelhető források. Ilyen többek között a függő ügynök, a többes ügynök, a független alkusz, a szakértő vagy a tanácsadó. Ezeket az elnevezéseket a hétköznapokban a laikusok legtöbbször szinonimaként használják. Ezzel szemben a valóság az, hogy ha alaposabban utánajárunk ezeknek az elnevezéseknek, akkor komoly különbségeket találunk.

A független alkusz csak az ügyfele megbízásából járhat el és a piacon elérhető összes szóba kerülhető megoldást át kel vizsgálnia.

A független alkuszok kizárólag az ügyfeleik megbízásából járhatnak el és az ő érdekeiket kötelesek szem előtt tartani.

Szigorú jogszabályok rendelkeznek ugyanis arról, hogy ki nevezheti magát független tanácsadónak. A biztosításítási tevékenységről szóló törvény szerint csak a független biztosításközvetítők – más néven független alkuszok – számítanak ténylegesen független tanácsadónak a biztosítói piacon.

A független alkusz legfőbb ismérve, hogy csak az ügyfele megbízásából járhat el, és munkáját köteles úgy végezni, hogy mindvégig megbízója érdekeit tartja szem előtt. Törvény írja elő számára, hogy a piacon elérhető kellő számú ajánlatot hasonlítson össze, tehát gyakorlatilag az összes szóba kerülő megoldást meg kell vizsgálnia. Ezt követően a legmegfelelőbbnek ítélt megoldás(oka)t kell prezentálnia az ügyfélnek (több szóba jöhető termék esetén összehasonlítva azokat), majd az ez alapján készített javaslatot meg is kell indokolnia (írásban is.)

Ha a fentiek alapján kellene meghatároznunk a független alkusz tevékenységének legfontosabb jellemzőit, akkor az alábbiakat állapíthatjuk meg.

  • Munkáját kizárólag az ügyfele megbízásából végezheti.
  • Mivel a biztosítói piac valamennyi szereplőjével kapcsolatban állhat, ezért pontos ismeretekkel rendelkezhet a különböző biztosítótársaságok által kínált valamennyi biztosítási megoldásról. Ezáltal képes felkutatni a számunkra elérhető, élet- és vagyoni helyzetünkhöz legjobban illeszkedő biztosítási konstrukciót.
  • Jogilag csak nekünk felel, így semmilyen függelmi viszony nincs és nem is lehet közte és a pénzintézetek között.
  • Munkáját a transzparencia jellemzi, leinformálható és megfelelő referenciákkal rendelkezik.
  • Szolgáltatásai mindvégig díj- és többletköltségektől mentesek. Jutalékát a pénzintézetektől kapja, amennyiben az ügyfél igényeit maximálisan kielégítő szerződést sikerül kötnie, a termék azonban soha nem lesz „drágább” az alkusz munkája miatt.

Ki nem független?

Kétféle biztosítási ügynök létezik, akik semmiképpen sem nevezhetik magukat függetlennek: ők a függő egyes ügynökök és a – szintén függőnek számító – többes ügynökök.

Függő (egyes) ügynököknek nevezzük azokat a biztosításközvetítőket, akik egy adott biztosítótársasággal fennálló szerződéses viszony – függelmi viszony – szerint kizárólag e biztosító termékeit ajánlják ügyfeleik részére.

Ugye emlékszünk még a mindig rosszkor érkező hívásra és a rámenős biztosítósra, aki egy kihagyhatatlan ajánlattal keresett meg bennünket? A vonal másik végén jó eséllyel egy ilyen függő (egyes) ügynök volt.

Az ő esetükben legtöbbször a velük szerződésben álló biztosító határozza meg, hogy hetente hány lehetséges ügyféllel kell beszélniük. Egy értékesítési tervben pedig előírják számukra, hogy mely termékeket kell intenzíven ajánlaniuk és mennyi sikeres ügyletet kell felmutatniuk.

Mivel csak egy cég ajánlatait ismerik, így közel sem biztos, hogy a számunkra legideálisabb terméket tudják ajánlani. Ezért a függő ügynökkel történő együttműködés esetén érdemes nyitott szemmel járnunk, és más forrásból is tájékozódnunk. Ellenkező esetben akár a szerződéskötés után is érhetnek minket kellemetlen meglepetések.

A függő ügynökök csoportjába soroljuk a többes ügynököket is. Ők is a biztosítók megbízásából járnak el. A különbség csak az, hogy ők egyszerre több – három vagy akár öt – társaság nevében teszik ezt.

Őket első benyomás alapján könnyebb függetlennek hinni, mivel az ilyen biztosításközvetítők egyidejűleg több biztosító, egymással versengő (pl. különböző kockázati életbiztosítások) termékeit is ajánlhatják számunkra.

Azt azonban jó, ha tudjuk, hogy a többes ügynökök sem számítanak függetlenek, mert nem felelnek meg a független alkuszok esetében megfogalmazott elvárásoknak: ők is a biztosítók megbízásából járnak el, és előfordulhat, hogy ránktukmálják a számunkra nem is feltétlenül jó konstrukciókat. Az ügyfelek érdekeinek képviselete számukra sem elsődlegesen előírt szempont.

Legyünk óvatosak!

Az ördög nem alszik – tartja a közmondás is, ami egy egészséges óvatosságra inti az embert. Sajnos nem egy magát független alkuszként hirdető biztosításközvetítőről kiderült már, hogy valójában nem független, és csupán azért tetszeleg a független alkusz szerepében, hogy megnyerje magának a jóhiszemű ügyfelet. Ezért mindenképpen figyeljünk az intő jelekre!

Ha mondjuk tanácsadás során gyakran hallunk általánosításokat, és hiányolunk konkrét információkat, illetve nem ismertetik velünk, hogy milyen módszer szerint választották ki a számunkra kedvező ajánlatot, akkor gondolhatunk arra, hogy végig csak egyetlen termék értékesítéséről szólt a tanácsadás.

Ilyen esetben bátran tegyünk fel kérdéseket. Tud-e ajánlani más konstrukciókat? Mitől előnyösebb ez a termék a versenytársakhoz képest? Ha az ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kitérő választ kapunk, és továbbra sem ismertetnek velünk más alternatívát, akkor minden bizonnyal olyan biztosításközvetítőbe futottunk, aki valamelyik társaság függő ügynöke.

Gyanú esetén ne habozzunk gondolkodási időt kérni. Egyrészt jogunk van hozzá, hogy ne ugorjunk rögtön fejest a mélyvízbe. Másrészt, ilyenkor lehetőségünk nyílik arra, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) által létrehozott weboldalon utánanézzünk a tanácsadónak. Itt pár kattintással ellenőrizhetjük a tevékenységét, és meggyőződhetünk arról, hogy függő vagy független szakértővel van-e dolgunk.

Végezetül, amennyiben nem a manapság elterjedt online térben, hanem személyesen találkozunk a tanácsadóval, azt is érdemes megvizsgálni, hogy hol és milyen körülmények között kerül sor a találkozásra és/vagy a szerződéskötésre. Egy életbiztosítás – függetlenül attól, hogy kockázati vagy megtakarításos – legtöbbször hosszú távú, akár két évtizedes elköteleződést jelenthet. Emellett anyagiakban is jelentős ráfordítást igényelhet, hiszen az éves díj akár százezres nagyságrendű is lehet.

Nem beszélve arról, hogy egy kockázati életbiztosítás megkötése során egészségügyi állapotunkról is nyilatkoznunk kell, ami szintén diszkrét környezetet igényel. Éppen ezért elvárható, hogy egy munkájára igényes független szakértő ne az otthonában keresse fel az ügyfelét, és ne is egy kávézóban ültesse le tanácsadásra. A legjobb, ha fenntart erre a célra egy megfelelő irodát és tárgyalót, ahol a legprofesszionálisabb szolgáltatást tudja nyújtani kliensei számára.

Legyünk körültekintőek, amikor biztosításközvetítőt keresve olyan függő ügynökkel találkozunk, aki függetlennek állítja be magát. Amellett, hogy ez rendkívül etikátlan az ügyfelekkel szemben, az így eljáró ügynök ezzel még jogszabályt is sért. Ezért még a hirdetési anyagaiban sem tünteheti fel magát függetlenként. Azok pedig, akik pénzt kérnek a konzultációért, vagy valamilyen módon az adatainkat akarják megszerezni, még bűncselekményt is elkövetnek, tehát erre is érdemes odafigyelni.

A megfelelő életbiztosítás kiválasztásához miért érdemes független szakértőt választani?

A hazai piacon egy tucatnál is több biztosító kínálja különböző életbiztosítási megoldásait leendő ügyfelei számára. Ezek a konstrukciók a legtöbb esetben jól kombinálhatók, kiegészíthetők (például egészség- és balesetbiztosítási elemekkel), ennek köszönhetően gyakorlatilag teljesen az ügyfelek élethelyzetére szabhatók. Könnyen beláthatjuk, hogy laikusként képtelenség átlátni a teljes termékpalettát, és kiválasztani a számunkra ideális biztosítási megoldást.

Egy jól felkészült, független alkusz segítségével sokkal könnyebb megtalálni a legjobb életbiztosítást.

A megfelelő életbiztosítás kiválasztásához mindenképpen érdemes segítséget kérni egy független alkusztól.

Azonban nem is kell ebbe a feladatba egyedül belevágnunk. Egy jól felkészült, többéves releváns tapasztalattal rendelkező független alkuszra nyugodtan rábízhatjuk magunkat. Hiszen a munkavégzésének feltételeit jogilag pontosan meghatározzák, és ennek betartását a felügyeleti szervek folyamatosan ellenőrzik.

Bizonyos esetekben előfordulhat az is, hogy alkuszunkon keresztül jobb feltételekkel – kedvezőbb biztosítási díjak mellett – tudunk szerződést kötni, mintha egy függő ügynökkel tettük volna ugyanezt.

Az előnyök tehát kétségtelenek. Ahhoz azonban, hogy a közös munka valóban gyümölcsöző legyen, elengedhetetlen az is, hogy tisztában legyünk a saját igényeinkkel, és képesek legyünk céljainkat – ha nem is konkrétan megfogalmazni, de – legalább körülhatárolni. Ehhez viszont szükség van arra, hogy biztos tudásunk legyen arról, hogy milyen lehetőségeink vannak.

Éppen ezért, mielőtt lépésről lépésre végignéznénk egy életbiztosítási tanácsadás menetét, lássuk, milyen biztosítások azok, amelyek ügyében elkélhet a független segítség!

Ön is életbiztosítás indításán gondolkodik?

Kérjen díjmentes tanácsadást és tudja meg, hogy Önnek személyre szabottan melyik a legjobb megoldás!

Ismerje meg a lehetőségeit

Az életbiztosításokról

A tankönyvi definíció szerint azokat a biztosítási terméket tekinthetjük életbiztosításnak, amelynek kifizetése a biztosított életben lététől függ. Az életági biztosításokat e szerint két nagy csoportra oszthatjuk fel, a kockázati és a megtakarításos fajtákra, amelyekből ma már további altípusok is elkülöníthetők.

A kockázati életbiztosítások csoportjába tartozó konstrukciók közös jellemzője, hogy a biztosító a szerződésben előre meghatározott biztosítási összeget fizet a biztosítás kedvezményezettjének, amennyiben a biztosított személy a szerződés lejárta előtt meghal. Ellenkező esetben a biztosítás kifizetés nélkül szűnik meg.

Manapság a tisztán kockázati életbiztosításokkal már ritkán találkozhatunk. Népszerűbbek a piacon azok az termékek, amelyeket baleset- és egészségbiztosítási elemekkel is kiegészítenek, amelyek így sokkal átfogóbb védelmet nyújtanak.

A megtakarításos életbiztosítások olyan speciális konstrukciók, amelyek lényege, hogy a biztosított rendszeresen vagy egy összegben pénzt tehessen félre egy jövőbeli céljára. Ennek a kifizetése alapesetben a szerződés lejártakor esedékes. Ennél a típusú biztosításnál tehát a kockázati elemek jellemzően kevésbé hangsúlyosak.

Természetesen igény esetén összeállítható olyan módozat is, ami magasabb összegű térítést nyújt a szerződésben meghatározott kockázati események (pl. haláleset) bekövetkezésekor, tehát a megtakarítás mellett kockázati életbiztosítás „szerepét” is be tudja tölteni.

Kapcsolódó cikkünk

7 lépés a tökéletes biztosításért: egyéni megoldások szakszerű segítséggel

A korábbi fejezetekben megismerhettük, hogy kik a független alkuszok, miben különböznek a függő egyes és többes ügynököktől, valamint meghatároztuk az életbiztosítások definícióját és főbb típusait is. Ezek után nincs más hátra, nézzük meg, hogyan zajlik egy valóban független életbiztosítási tanácsadás!

1. lépés: Gondoljuk át, hogy mire van szükségünk

A megfelelő életbiztosítás kiválasztása már a tanácsadási folyamat előtt megkezdődik. Mielőtt felkeresnénk egy tanácsadót, célszerű egy kis időt adnunk magunknak, és nyugodt körülmények között átgondolni, hogy valójában miért is szeretnénk biztosítást kötni, illetve hogy milyen biztosítási védelemre van szükségünk, van-e megtakarítási szándékunk.

Ehhez remek támpontot nyújthatnak a LifeRisk weboldalán található szakmai útmutatók. Ezek a cikkek részletesen ismertetik azokat a legfontosabb tudnivalókat, amelyek segítenek megérteni a kockázati és a megtakarításos életbiztosítások célját és működését.

Bár az itt található anyagok szakmailag hitelesek és a teljesség igényével készültek, előfordulhat, hogy az információgyűjtés ideje alatt néhány kérdés felmerül bennünk, amelyeket jegyezzük fel bátran, és később, egy személyes konzultáción független tanácsadónk is segíthet a nem világos részek tisztázásában.

Ezen kívül érdemes feltenni magunknak azokat a kérdéseket is, amelyek körülhatárolják, milyen céllal szeretnénk biztosítást kötni. Ha ezekre sikerül választ találnunk, akkor nem fog váratlanul érni, amikor alkuszunk is ezekről a témákról beszél majd velünk a konzultáción. Ennek köszönhetően pedig sokkal gördülékenyebb kommunikáció alakulhat ki közöttünk.

Az alábbi lista közel sem mondható teljesnek, hiszen az egyéni preferenciák alapján számos további pontot meg lehet fogalmazni, de tapasztalataink alapján a következőket mindenképpen érdemes átgondolni.

  • Milyen típusú biztosításra van szükségem?
  • Kiket szeretnék bevonni a szerződésbe, egyéni vagy esetleg családi biztosításban gondolkodom?
  • Szükségem van-e átfogó védelemre, például egészség- és balesetbiztosítási fedezetre?
  • Milyen hosszú időre szeretnék szerződést kötni?
  • Ki(k) lesz(nek) a kedvezményezettje(i) az életbiztosításnak?
  • Havi szinten mekkora összeget tudok erre fordítani, ami nem fog hiányozni a családi kasszából?
  • Megtakarításos életbiztosítás esetén milyen hozamokat szeretnék elérni, és ezért mekkora kockázatot vagyok hajlandó vállalni?

2. lépés: A jelentkezés

Ha a fenti kérdéseket átgondoltuk, és kíváncsiak vagyunk, milyen, a saját helyzetünkre szabott lehetőségek várnak minket, nincs más hátra, mint hogy ezt a kívánalmat egy jelentkezés formájában rögzítsük. Ez az a lépés, amit mindenképpen nekünk kell megtenni, mivel a független alkuszok – amilyenek például a LifeRisk szakemberei is – sohasem fognak kérés nélkül, az akaratunk ellenére megkeresni minket.

A jelentkezés folyamata egyszerű, mindössze a nevünket és az elérhetőségünket kell hozzá megadni, amit a LifeRisk honlapján keresztül, egy rövid adatlap kitöltésével otthonunk kényelméből is könnyedén megtehetünk.

Miután kitöltöttük az űrlapot, 1-2 napon belül keresni fog minket egy független szakértő telefonon, hogy egyeztessen velünk egy alkalmas időpontot az első konzultációra, ami elfoglaltságainkhoz és igényeinkhez igazodva online vagy személyesen is lebonyolítható.

3. lépés: Az első „találkozás”

Mindegy, hogy az első találkozásra személyesen vagy online kerül sor, mindkét esetben arra számíthatunk, hogy a független alkusz alaposan kikérdez minket, és átbeszéli velünk az életbiztosítással kapcsolatos céljainkat és igényeinket.

A konzultáció során többek között kitér azokra a kérdésekre is, amelyeket már a jelentkezés előtt összegyűjtöttünk és átgondoltunk. Természetesen, ha időközben bármilyen kérdés felmerülne bennünk, azt a teljes tanácsadási folyamat alatt fel tudjuk tenni a szakértőnek, aki emellett a munkamódszeréről is beszél – a teljes transzparencia érdekében.

A konzultációk alkalmával gyakran előfordul, hogy az új információk és alternatívák megismerésével igényeink megváltoznak. Mindez teljesen természetes, és nem kell tőle megijedni, hiszen a független alkusszal a közös munka is éppen azt a célt szolgálja, hogy biztosan megtaláljuk az ideális biztosítási terméket.

Amennyiben úgy döntünk, hogy továbbra is szeretnénk együttműködni az alkusszal, akkor sor kerül az igények pontosítására, hogy megkezdődhessen a megfelelő szerződések kikeresése, vagyis alkuszi háttérmunka.

4. lépés: Az ajánlatok keresése

A tanácsadási folyamatnak ebben a fázisában, ami általában egy-két munkanapot vesz igénybe, nyugodtan hátradőlhetünk, ugyanis a biztosítótársaságok kínálatában elérhető valamennyi szóba jöhető ajánlat felkutatása és összehasonlítása innentől a szakértő feladata lesz.

Azzal, hogy ezt a munkát egy profira bízzuk, rengeteg időt és energiát spórolhatunk magunknak, mivel az sem ritka, hogy ilyenkor több tucat ajánlatot kell összehasonlítani, majd pedig ezek közül kiválasztani a szóba jöhető, legideálisabb termékeket.

A munkafolyamat végén a LifeRisk tanácsadója egy írásos összefoglalót készít, amelyben nemcsak egyetlen „befutó” ajánlat szerepel, hanem sokszor három-négy különböző megoldás is, amelyek között már nehéz „igazságot tenni”.

5. lépés: Az ajánlatok bemutatása

Miután kézhez kapjuk a legjobb biztosítási ajánlatokról szóló írásos összefoglalót, egy újabb konzultáció alkalmával mindent – pro és kontra – ismertet velünk a megbízott alkusz.

Minden apró részletre kiterjedően átbeszéli velünk az egyes konstrukciók előnyeit és hátrányait. Külön kitér az egyes ajánlatok apró betűs részeire, mi pedig feltehetjük azokat az időközben felmerülő kérdéseket is, amelyekre esetleg még nem kaptunk választ.

Szerencsés esetben a bemutatott biztosítási termékek közül ki is tudjuk választani a megfelelőt, és elkezdődhet a szerződés megkötésének az előkészítése.

Előfordulhat azonban olyan szituáció is, hogy a felvázolt ajánlatok hallatán esetleg elbizonytalanodunk, további kérdések merülnek fel bennünk, vagy éppen újabb igényeket fogalmazunk meg, így végül nem sikerül elsőre megtalálni a megfelelő biztosítást.

Ekkor sincs ok azonban aggodalomra, a megbízott alkusz az új információk birtokában ismét átvizsgálja az elérhető termékeket, és egy következő tanácsadás keretében újabb ajánlattal áll elő. Ez a folyamat egészen addig tart, míg végül eredményes lesz a kiválasztás, és sor kerülhet a szerződéskötésre, vagy úgy döntünk, hogy mégsem szeretnénk biztosítást kötni.

6. lépés: A szerződéskötés

A megfelelő konstrukció kiválasztása után már biztonsággal köthetünk szerződést.

Nagyon fontos, hogy természetesen nem az alkusz céggel és nem is az alkusszal fogunk szerződni (velük csak magát az alkuszi megbízást és annak mellékleteit kell aláírnunk), hanem azzal a biztosítóval, amelyiknek a portfóliójában megtalálható az adott biztosítási konstrukció.

A független alkusz a szerződéssel kapcsolatos adminisztrációt is elvégzi számunkra.

A biztosítási szerződéssel kapcsolatos teljes adminisztrációt rábízhatjuk az általunk megbízott független alkuszra.

Azonban, mivel az alkusz megbizatása a teljes tanácsadási folyamatra és így a biztosítási szerződéssel kapcsolatos adminisztráció elvégzésére is kiterjed, ezért ezzel nekünk semmilyen egyéb teendőnk nincs. Nem kell felkeresnünk a biztosítót egy újabb időpontban és előröl kezdeni a folyamatot, hiszen megbízott szakértőnk leveszi a dokumentumok összekészítésével járó terheket a vállunkról, megkímélve minket az ezzel járó kellemetlenségektől.

Mit kell tartalmaznia egy szerződésnek?

Mielőtt a végleges szerződést aláírjuk, szakértőnk részletesen ismerteti a dokumentum tartalmát, és közösen ellenőrizzük, hogy valóban minden igényünknek megfelel-e.

Mivel nincs két egyforma eset, ezért a biztosítási szerződések mindig az egyedi elvárások figyelembevételével készülnek, mégis minden kontraktusnak vannak kötelező tartalmi elemei.

Minden biztosítási szerződés tartalmazza:

  • a biztosított, a szerződő és a kedvezményezett (ha van) adatait, jogait, kötelezettségeit;
  • a biztosítótársaság adatait;
  • a biztosítási események pontos meghatározását és a kizáró tényezőket, valamint a biztosító mentesülésének eseteit;
  • a biztosítási esemény bejelentésének módját és az arra vonatkozó határidőket;
  • a biztosítási esemény bekövetkezése esetén a teljesítés módját, annak határidejét;
  • ha fennáll az értékkövetés, akkor az arra vonatkozó szabályokat;
  • a megtakarításos életbiztosítások esetében a befektetések elhelyezéséről, valamint azok értékéről történő tájékozódási lehetőségeket.

7. lépés: Utánkövetés

Az alkusszal történő együttműködés olyan bizalmi kapcsolat, ami akkor igazán gyümölcsöző, ha hosszú távon sikeres. A LifeRisk független szakértői ezt szem előtt tartva végzik munkájukat, és a hét minden munkanapján állnak ügyfeleik rendelkezésére. Kiemelt figyelmet fordítanak a már megkötött biztosítási szerződések utánkövetésére és gondozására is.

Legyen szó akár egy biztosítási esemény bekövetkezése esetén szükséges adminisztratív ügyintézésről, vagy új igények felmerüléséről, ami a meglévő szerződések módosítását indokolja, független tanácsadónk ilyen esetekben is fogadja megkeresésünket, és segít mindenben. Mindemellett képviseli az érdekeinket bármilyen biztosítással kapcsolatos ügyintézésben, hiszen számára a siker mércéje az ügyfelei elégedettsége.

A független tanácsadás menete

  • Az egyéni konzultáció során egy tapasztalt, független szakértő felméri igényeinket, és közösen meghatározzuk a célokat.
  • Ezt követően az alkusz felkutatja az egyedi preferenciáknak leginkább megfelelő biztosítási termékeket, amelyekről egy írásos összefoglalót készít.
  • Miután sikeresen kiválasztottuk a számunkra ideális biztosítást, sor kerül a biztosítási szerződés megkötésére.
  • Amennyiben a szerződéskötést követően bármilyen probléma merülne fel, a LifeRisk szakemberei továbbra is rendelkezésünkre állnak.

Miért éri meg független alkusszal együtt dolgozni?

A hazai piacon tucatnál is több biztosítótársaság kínálja száznál is több biztosítási termékét, amelyek sokszor egymással is kombinálhatók. Ezért a megfelelő életbiztosítás felkutatása időigényes és bonyolult feladat egy laikus számára.

Egy elhamarkodott döntés következményeivel pedig legtöbbször csak utólag szembesülnek a kedvezményezettek, amikor a kellemetlenségeken túl már anyagi vonzata is lehet a felületességünknek.

Érdemes tehát a megfelelő konstrukció kiválasztását egy jól felkészült, független szakemberre bízni, aki, amellett, hogy időt és energiát is spórol számunkra, szakmai felkészültségének hála képes megtalálni a számunkra legjobb biztosítást.

Most már a megfelelő alkusz kiválasztása sem okozhat gondot, hiszen pontosan tudjuk, mi a különbség a függő és többes ügynökök, valamint a független alkuszok között. A megszerzett ismeretek birtokában pedig képesek vagyunk felismerni az igazi szakértőket – akikről talán nem túlzás azt mondani, hogy aranyat érnek.

Szeretne életbiztosítást kötni?

Több mint 160 megoldás létezik, az egyes típusok között pedig akár több millió forintos különbség is lehet.

Ismerje meg a lehetőségeit